Reinier Buijs

Reinier is spontaan en intuïtief. Op creatieve wijze vertaalt hij ideeën in onderscheidende, vernieuwende marktgerichte producten en concepten. Zijn praktische en no-nonsense instelling zorgen voor een vlotte implementatie, van idee naar resultaat.  Hij heeft meer dan vijfien jaar ervaring in het ontwikkelen en op de markt brengen van ideeën voor met name de consumentenmarkt. Dit doet hij o.a. als designduo bij Boxtel&Buijs en in samenwerking met bedrijven als Capventure, HEMA, JiP, Karlsson, Koninklijke Utermöhlen, Present Time, Mammoet skelters en Qazqa.

Door zijn inlevingsvermogen en enthousiasme is hij in staat om mensen in beweging te krijgen en vernieuwing in co-creatie sessies tot stand te laten komen. Het faciliteren van brainstormsessies vindt hij geweldig. Tijdens zijn loopbaan heeft hij vele brainstormsessies en workshops begeleid, en is als ideeëngenerator betrokken geweest bij uiteenlopende innovatievraagstukken voor diverse profit en non profit organisaties zoals Ahold/Gall&Gall, Eneco, Fonds 1818, Instituut Gak, GGZ Nederland, Gemeente Den Haag, The Labs, Mammoet Skelters en Unicef.

Als partner bij strategisch marketing en innovatiebureau Sunidee heeft hij zijn interesse voor sociale innovatie verdiept met het concept en business plan ‘HUB! aan het werk! en de ontwikkeling van het kwartetspel Speel Open Kaart. Zijn eerste sociale onderneming startte hij na de Design Academy; een bedrijf gespecialiseerd in het up-cyclen van bedrijfsafval. Tassenlabel ON A MISSION is daaruit ontstaan.

Zijn quote: ‘Samen tot het uiterste gaan om het beste resultaat te behalen, daar krijg ik energie van!’